Logo jobtime.pl

Zarządzanie zmianą w firmie: jakie czynniki zasługują na uwagę?

Artykuł partnera

Bywa, że zmiana w naszym życiu powoduje, że zaczynamy odczuwać strach, czasami całkowicie nieuzasadniony, jesteśmy pełni obaw, niepewni tego, jak będą wyglądały nasze dalsze losy.

Zarządzanie zmianą w firmie: jakie czynniki zasługują na uwagę?

Podobnie może się dziać, jeśli chodzi o zmiany dotyczące życia zawodowego. Właśnie dlatego, jeśli przed pracodawcą stoi wyzwanie w postaci wprowadzenia jakichkolwiek modyfikacji, nowych rozwiązań itp., bardzo ważnym elementem całego procesu jest prawidłowe zarządzanie zmianą w firmie.

Zarządzanie zmianą w firmie: kontakt z podwładnymi

Zarządzanie zmianą w firmie zawsze powinno uwzględniać umiejętnie poprowadzoną komunikację na linii przełożony – podwładny. To właśnie do swoich przełożonych pracownicy często kierują pytania, jakie pojawiają się w związku ze zmianami, dzielą się swoim strachem czy obawami, dlatego kontakt z podwładnymi ma tak duże znaczenie i może wpływać na to, w jaki sposób będą oni nastawieni do wdrażanych zmian. Przełożeni muszą być na to gotowi i wiedzieć, jak się komunikować ze swoimi zespołami.

Zarządzanie zmianą w firmie: atmosfera wśród pracowników

Zarządzanie zmianą w firmie może wpływać również na to, jaka jest atmosfera wśród pracowników. W tym przypadku kolosalne znaczenie mogą mieć przede wszystkim jakiekolwiek niedomówienia czy niejasności, jakie pojawią się w procesie komunikacji i napędzą w zespole niepotrzebny stres. Warto więc zwrócić uwagę na to, jakie nastroje panują w firmie w związku z pojawiającymi się zmianami i w razie potrzeby, umiejętnie je łagodzić.

Jak przygotować się do zarządzania zmianą?

Rzecz jasna, umiejętne zarządzanie zmianą w firmie powinno być poparte odpowiednim przygotowaniem. Właśnie dlatego, warto rozwinąć kompetencje osób, które tym zarządzaniem będą się zajmowały, poprzez uczestnictwo w odpowiednich programach szkoleniowych, które mogą wyposażyć pracowników w potrzebne kwalifikacje. Należy pamiętać, że zmiana w firmie może mieć wiele poważnych skutków, pracownicy odpowiedzialni za zarządzanie zmianą muszą więc wiedzieć, co zrobić, na przykład w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów. Ma to szczególne znaczenie w przypadku osób zajmujących kierownicze stanowiska, które zarządzają podwładnymi.

Reasumując: prawidłowe zarządzanie zmianą w firmie ma ogromne znaczenie, chociażby dla odbioru zmian wśród zatrudnianych pracowników. W tym przypadku wyjątkowo ważna jest umiejętnie prowadzona komunikacja, dlatego osoby, które będą za nią odpowiedzialne, powinny wiedzieć, na co koniecznie muszą zwrócić uwagę i jak realizować jej proces. 

Prawa i obowiązki landlorda, czyli wynajem mieszkania w UKPoprzedni
Prawa i obowiązki landlorda, czyli wynajem mieszkania w UK
Praca w Warszawie - kogo poszukują warszawscy pracodawcy?Następny
Praca w Warszawie - kogo poszukują warszawscy pracodawcy?