Logo jobtime.pl

Profil Pracodawcy

Profil pracodawcy to podstrona zwierająca najważniejsze informacje o pracodawcy. Stanowi wizytówkę mającą na celu zwiększenie zaufania do firmy a tym samym zwiększenie szansy na pozyskanie lepszych kandydatów do pracy.

Załącznik nr 4 - do Regulaminu Pracodawców

Warunki założenia profilu pracodawcy

  • Każdy Użytkownik Serwisu ma możliwość założenia profilu podmiotu lub dołączyć do już istniejącego
  • Użytkownik zakładający nowy profil pracodawcy musi posiadać zgodę reprezentanta danego podmiotu, uprawnionego do podejmowania decyzji i zobowiązań w imieniu tego podmiotu. Użytkownik zakładający profil firmowy składa tym samym oświadczenie o posiadaniu takiej zgody podczas jego zakładania w panelu administracyjnym.
  • Założenie profilu podmiotu jest darmowe i nie ponosi za sobą żadnych kosztów
  • Firmy, które mogą założyć profil podmiotu w serwisie jobtime.pl muszą prowadzić działalność gospodarczą na obszarze Polski lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego i muszą posiadać aktywny rekord w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowym Rejestrze Sądowym lub Internetowym Systemie Wymiany Informacji o VAT (VIES)
  • Warunkiem założenia profilu dla podmiotu jest wprowadzenie numeru NIP lub Identyfikatora podatkowego w przypadku podmiotów zagranicznych, który może być zwalidowany w bazie VIES.
  • Profil pracodawcy można założyć wyłącznie z adresów e-mail, które nie znajdują się w naszej bazie adresów darmowych - (np. użytkownicy kont gmail, wp, onet, itp. nie będą miały widocznej opcji założenia lub dołączenia do profilu firmy)

Warunki publikacji profilu pracodawcy

Profil firmowy to wizytówka pracodawcy. Usługa jest udostępniona w celach związanych z rekrutacją, dlatego informacje w niej zawarte muszą odnosić się do tego procesu. W opisach powinny być ujęte zwięzłe informacje czym zajmuje się firma, jak wyglądają warunki pracy, jakie technologie lub sprzęt wykorzystuje itp. Profil nie może jednak stanowić reklamy samych usługi czy produktów produkowanych lub oferowanych przez dany podmiot.

Dane umieszczone w profilu firmowym muszą spełniać następujące warunki:

  • Treści publikowane muszą być związane z procesem rekrutacyjnym lub być przydatne w tym procesie (np. zakres działalności firmy, pozycja na rynku, pozycja finansowa, stos technologiczny, warunki pracy, benefity, itp.)
  • Wprowadzane treści muszą przedstawiać prawdę
  • Podmiot wprowadzający dane tekstowe oraz graficzne musi posiadać prawa do dysponowania nim lub licencje uprawniające do ich wykorzystywania.
  • Wprowadzane treści i materiały graficzne nie mogą:
  • Poruszać tematów światopoglądowych, religijnych, rasistowskich, dyskryminujących;
  • Być związane z seksem lub erotyką lub o zabarwieniu seksualnym;
  • Być związane z przemocą fizyczną i psychiczną;
  • Obraźliwe czy wulgarne;
  • Zawierać tekstu z chaotycznie rozmieszczonymi dużymi literami;
  • Zawierać tekstu zawierającego niezrozumiałe fragmenty;
  • Zawierać treści wygenerowane automatycznie;
  • Zawierać linków do złośliwego oprogramowania, wirusów i innych szkodliwych aplikacji;
  • Zawierać linków do stron niepowiązanych z firmą;
  • Zawierać treści, które prowadzą do wyłudzania informacji;
  • Zawierać treści, których celem jest nękanie, dokuczanie lub szerzenie nienawiści;
  • Zawierać treści, które dyskredytują osobę, miejsce, firmę lub rzecz i mogą wywołać u czytelnika lub słuchacza złość albo smutek;
  • Zawierać treści zawierające obsceniczny, wulgarny lub obraźliwy język albo takie gesty;
  • Zachęcać do przemocy, przedstawiające wyrządzanie krzywdy ludziom lub zwierzętom bądź znęcanie się nad nimi lub akty przemocy;
  • Mieć charakteru terrorystycznego;
  • Wprowadzane treści tekstowe muszą być:
  • Poprawne gramatycznie, stylistycznie i ortograficznie;
  • Wprowadzone w języku deklarowanym przez użytkownika lub wskazanym w systemie;
  • Wprowadzane materiały graficzne muszą być:
  • Wysokiej rozdzielczości zgodnie z zaleceniami w panelu;
  • Pozbawione wad prawnych;

Elementy dostępne w profilu pracodawcy?

Profil pracodawcy czy agencji pracy umożliwia wprowadzenie szeregu informacji, które często będą stanowić pierwsze informacji o firmie, na które trafi osoba poszukująca pracy. W celu zwiększenia zaufania do firmy oraz tym samym zwiększenia konwersji aplikacji zalecamy wprowadzenie jak największej liczby różnego typu elementów i opisów. Do elementów tych należą:

  • Numer NIP lub numer identyfikacji podatkowej w przypadku firm spoza Polski
  • Nazwa firmy
  • Miejsce wykonywania działalności
  • Adres e-mail (adres może być zmodyfikowany niezależnie od adresu e-mail Użytkownika)
  • Telefon kontaktowy w celach rekrutacyjnych
  • Krótki opis (160 znaków)
  • Długi opis (10 000 znaków)
  • Logotyp firmy
  • Tło nagłówka profilu pracodawcy
  • Adres strony www pracodawcy
  • Adresy to stron społecznościowych pracodawcy (Facebook, Linkedin, Twitter, Pinteres, Instagram)
  • Proces rekrutacyjny (kroki składające się na tytuł i krótki opis)
  • Benefity
  • Odznaczenia pracodawcy
  • Uzyskane nagrody
  • Dane statystyczne (zapisanie ofert, obserwowanie przez użytkowników, liczba ofert, itp.)
  • Galeria zdjęć [DOSTĘPNE W PREMIUM]
  • Promocyjne video (link do Youtube lub Vimeo) [DOSTĘPNE W PREMIUM+]
  • Kanał aktualności (RSS, z Twittera, Facebooka lub LinkedIn) [DOSTĘPNE W PREMIUM+]

Kiedy użytkownik zobaczy profil pracodawcy?

Profil pracodawcy wyświetli się, gdy użytkownik kliknie w odnośnik do profilu pracodawcy. Niektóre informacje wprowadzone w profilu wyświetlają się bezpośrednio w ofercie pracy lub na liście ofert pracy. Odnośnik do profilu pracodawcy może także pojawić się w wynikach wyszukiwań zewnętrznych internetowych wyszukiwarek  np. Google czy BING.

W serwisie istnieje kilka miejsc, w których pojawia się odnośnik do profilu pracodawcy. Dzieje się tak za każdym razem, gdy wyświetlana jest nazwa podmiotu. Te lokalizacje to co najmniej:

  1. Wyszukiwarka ofert pracy (lista ogłoszeń)
  2. Lista ogłoszeń o pracę na stronach tagów
  3. Lista ogłoszeń o pracę o tej samej kategorii w podglądzie ofert pracy innych pracodawców
  4. W boksach ofert prezentowanych na mapach
  5. W wyszukiwarce pracodawców
  6. W liście ogłoszeń o pracę na stronie głównej
  7. W liście pracodawców na stronie głównej

Linkowanie wewnętrzne do Twojej wizytówki jest dość bogate i jest tym większe im więcej ofert pracy umieścisz. 

Korzyści wynikające z posiadania profilu pracodawcy?

Profile pracodawców są wizytówką podmiotów. W ramach procesu rekrutacyjnego mają szereg funkcji:

  • zwiększenie zaufania do firmy i jej prestiżu 
  • zwiększenie konwersji złożonych aplikacji na oferowane stanowiska pracy
  • udzielenie Kandydatom informacji o:
  • procesie rekrutacji obowiązującym w podmiocie
  • zakresie działalności firmy
  • stabilności finansowej firmy
  • pozycji rynkowej firmy
  • warunkach pracy w firmie
  • zagregowaniu wszystkich ofert pracy danego pracodawcy w jednym miejscu

Profil pracodawcy jako wizytówka może mieć także zastosowanie w procesach SEO firmy. Linki wychodzące z profilu pracodawcy - zarówno do witryny głównej, podstron aktualności z kanałów RSS, czy profili społecznościowych są bardzo dobrym dodatkiem w pracach optymalizacji offsite.

Odznaczenia pracodawców

W serwisie jobtime.pl został wprowadzony mechanizm automatycznego przydzielania odznaczeń pracodawców. Odznaczenia pracodawców są przyznawane na podstawie określonych zdarzeń w systemie. Lista przyznanych odznaczeń wyświetla się w profilu pracodawcy w tzw. sidebar.

Każde zdobyte odznaczenie zwiększa limit darmowych ogłoszeń o pracę, jakie pracodawca może opublikować w naszym serwisie.

Lista i warunki aktualnie przyznawanych odznaczeń:

  1. Odznaczenie za czas korzystania z usług - odznaczenie podmiot uzyskuje gdy Użytkownicy przypisani do konta będą aktywnie korzystać z Serwisu i publikować oferty pracy przez okres 1 roku. Za każdy kolejny rok użytkowania zwiększa się poziom odznaczenia. Za każdy rok użytkowania pula darmowych ogłoszeń pracy przypisanych do pracodawcy ulega zwiększeniu o 1.
  2. Odznaczenie za liczbę opublikowanych ofert jednocześnie - odznaczenie podmiot uzyskuje w przypadku gdy w tym samym czasie opublikuje określoną liczbę ofert pracy. Odznaczenie posiada 3 poziomy - 10, 50, 100 ofert pracy. Za każdy poziom zwiększa się pula możliwych do publikacji darmowych ofert pracy o 1.
  3. Odznaczenie za rekrutację zdalną - odznaczenie dynamiczne, które można utracić. Odznaczenie przyznawane jest na podstawie danych statystycznych, gdy ponad 80% publikowanych ofert pracy jest prowadzone w trybie zdalnym. Skrypt liczy odznaczenie każdego pierwszego dnia miesiąca i jest przyznawane na miesiąc czasu.
  4. Odznaczenie za zakup usługi - odznaczenie pracodawca otrzymuje za zakup co najmniej jednej, dowolnej usługi (włącznie z usługą weryfikacji podmiotu)
  5. Odznaczenie za wsparcie promocyjne - odznaczenie dynamiczne, które można utracić. Odznaczenie przyznawane jest na podstawie danych statystycznych oraz wprowadzonej w panelu pracodawcy danych o prowadzonej promocji - zwykle działaniem promującym jest wprowadzenie informacji na własnej stronie firmowej o korzystaniu z usług naszego serwisu w celach rekrutacyjnych. Liczba przyznanych darmowych ofert pracy zależna jest od poziomu udzielonego wsparcia promocyjnego.
  6. Odznaczenie za wysokiej jakości oferty - odznaczenie dynamiczne, które można utracić. Odznaczenie przyznawane jest na podstawie danych statystycznych, gdy ponad 80% publikowanych ofert uzyskało ponad 40 naturalnych punktów jakości. Skrypt liczy odznaczenie każdego pierwszego dnia miesiąca i jest przyznawane na miesiąc czasu.
  7. Odznaczenie za duże zainteresowanie ofertami  - odznaczenie przyznawane za uzyskanie co najmniej 500 zapisów oferty przez użytkowników systemu.
  8. Odznaczenie za duże zainteresowanie podmiotem - odznaczenie przyznawane za uzyskanie co najmniej 100 zapisów obserwacji profilu pracodawcy.
  9. Odznaczenie za dużą liczbę oferowanych benefitów - odznaczenie dynamiczne, które można utracić. Odznaczenie przyznawane jest na podstawie danych statystycznych, gdy ponad 80% publikowanych ofert miało wprowadzone średnio co najmniej 8 benefitów. Skrypt liczy odznaczenie każdego pierwszego dnia miesiąca i jest przyznawane na miesiąc czasu.

Profil DARMOWY vs PREMIUM

Konto darmowe oraz PREMIUM mają sporo różnic. Nie dotyczą one wyłącznie profilu, ale także sposobu wyświetlania ofert pracy, aktywne linki wychodzące, możliwość podłączenia zewnętrznych systemów rekrutacji, czy liczby użytkowników. Więcej na temat różnic znajdziesz w sekcji Konta PREMIUM i PREMIUM+.