Prowadzisz działalność gospodarczą? Twój punkt działa jedynie stacjonarnie i w związku z tym sprzedawane produkty lub usługi oferujesz wyłącznie lokalnie? To wcale nie zwalnia cię od konieczności zainwestowania w reklamę.
Reklama, czyli dotrzeć do potencjalnych klientów
Z pewnością słyszałeś, że „reklama to dźwignia handlu”. Jeżeli z oferowanymi towarami lub usługami chcesz dotrzeć do szerokiego grona klientów, to musisz zainwestować w reklamę. Nie rozważaj jej w kategorii kosztów – efektywna reklama zwróci ci się. Zanim jednak przeznaczysz pieniądze właśnie na nią, zastanów się, jaki rodzaj reklamy będzie w twoim przypadku optymalny.
Gdy mowa o rodzajach reklamy, to masz sporo możliwości, bo możesz skorzystać m.in. z następujących reklam:
- internetowej – skoro jednak nie prowadzisz działalności online, to zainwestowanie pieniędzy w taką reklamę faktycznie będzie ich zmarnowaniem,
- telewizyjnej – sprawdza się w przypadku dużych firm, a to dlatego, że jest bardzo droga,
- prasowej – jest coraz mniej popularna, gdyż zastępuje ją efektywniejsza reklama internetowa i telewizyjna,
- zewnętrznej – to np. billboardy i reklama wielkoformatowa.
Ponieważ ty chcesz dotrzeć do lokalnych konsumentów, to – poza prawidłowym oznaczeniem punktu handlowo-usługowego – powinieneś zdecydować się na ulotki. Jak pokazują liczne badania, ten nośnik informacji jest bardzo skuteczny. Z twojego punktu widzenia to rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę – jest tanie. Koszt wydrukowania 100 ulotek formatu A5 to ok. 50 zł.
Kolportaż ulotek – we własnym zakresie?
Jako przedsiębiorca, musisz skoncentrować się na prowadzeniu swojej firmy – z pewnością nie masz czasu, aby roznosić ulotki. Zatrudnienie do tego zadania dodatkowej osoby oznacza kolejne koszty – poza zapłatą za wykonaną pracę, dochodzi jeszcze kwestia zawarcia umowy i skontrolowania pracownika. Czy jest inne rozwiązanie? Owszem – możesz zdecydować się na kolportaż ulotek, który zamówisz online.
Na rynku działają firmy, których głównym zadaniem jest kolportaż ulotek. Wystarczy tylko, że określisz rejon kolportażu materiałów reklamowych i zlecisz kampanię, regulując rachunek. Co ważne, będziesz mógł śledzić postęp swoich kampanii, a tym samym sprawdzić ich efektywność. W rezultacie będziesz mógł też określić, czy takie rozwiązanie sprawdziło się w twoim przypadku. Nowatorskim projektem kolportażu ulotek może pochwalić się firma Imgis - https://ekolportaz.pl.
Jak jeszcze możesz reklamować się lokalnie?
Poza ulotkami, możesz również zdecydować się na inne formy reklamy. Załóżmy, że prowadzisz firmę cateringową. W takiej sytuacji z pewnością na co dzień korzystasz z samochodu firmowego. Powinieneś zatem rozważyć możliwość skorzystania z reklamy tranzytowej, czyli umieszczanej właśnie na środkach komunikacji.
Zaletą reklamy tranzytowej jest to, że ma ona duży zasięg. Rozwożąc posiłki, możesz dotrzeć z reklamą swojej firmy do przechodniów.
A Ty jak się reklamujesz, aby dotrzeć do klientów?