Logo jobtime.pl

Wartościowy pracownik - jak budować oraz utrzymać zaangażowanie w pracy

Zaangażowany pracownik to taki, który identyfikuje się z firmą, dba o jej interesy, dąży do rozwoju swojego i firmy oraz wykonuje powierzone zadania, realizując założone cele. Jak sprawić, by pracownik był zaangażowany? Bezpośredni przełożony to jedna z osób w firmie, posiadająca największy wpływ na zaangażowanie pracownika. Jego postawa w pracy oraz spójność zachowania z deklarowanymi wartościami przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania pracownika w wykonywaną pracę. By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez

Czytaj więcej

Specjalistę raz, poproszę (wywiad)

Sytuacja zatrudnienia w branży odzieżowej to wciąż niepokojąca kwestia, dlatego poprosiliśmy o rozmowę Agnieszkę Lewalską, konsultantkę z firmy rekrutacyjnej HAYS Poland, aby przedstawiła, jakie rozwiązania może w tej kwestii zaproponować firma doświadczona w rekrutacji. IngaTomala: Sytuacja na polskim rynku pracy jest bardzo trudna, dotyczy to również branży odzieżowej, włókienniczej i tekstylnej. Brak specjalistów i pracowników szeregowych zgłaszają liczne firmy z tego sektora. Czy firma doradztwa personalnego może pomóc w tej kwestii?

Czytaj więcej

Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - plusy i munusy każdej ze strategii

Każda organizacja stojąca przed obsadzeniem nowych stanowisk w swojej strukturze stoi również przed dylematem, jaką strategię przyjąć, aby zatrudnić najlepszych ludzi. Ścieżka pozyskiwania nowych pracowników wiedzie w dwóch przeciwnych kierunkach. Pierwszy zakłada radzenie sobie własnymi siłami i awans wewnętrzny poziomy lub pionowy dotychczas zatrudnionych osób. Drugi opiera się o zewnętrzne metody przyciągania kandydatów. Najbardziej typowe metody to nabór poprzez publikację ogłoszenia rekrutacyjnego w prasie i w Internecie, selekcję wśród osób poleconych, czyli w oparciu o tzw. rekomendacje

Czytaj więcej

Employer Branding, czyli jak pracodawcy kreują swój wizerunek.

Pojęcie "employer branding", czyli budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy już od jakiegoś czasu istnieje w słowniku firm - kadry menedżerskiej oraz osób zajmujących się sprawami pracowniczymi w organizacji. Pytanie, które się rodzi dotyczy jednak tego, ile firm z branży budowlanej świadomie dba o swój wizerunek jako pożądanego pracodawcy wśród obecnych i potencjalnych pracowników. Jako osoba zajmująca się na co dzień rekrutacją osób do branży budowlanej oraz mając w pamięci rankingi pracodawców (zawężając je do tych, które skierowane są do inżynierów), mogę zaobserwować, iż tylko znikoma

Czytaj więcej

Rekrutacja Headhuntera - czym kierować się przy wyborze firmy executive search?

Nikt nie kwestionuje faktu, że executive search to najlepsza technika do pozyskiwania top managementu w firmie. Właściwie wybrana firma gwarantuje dyskrecję i profesjonalizm w przebiegu procesu rekrutacyjnego. Tymczasem w praktyce zdarza się, że proces podejmowania decyzji o wyborze firmy realizującej rekrutacje na strategiczne stanowiska przebiega w sposób niedbały bądź przypadkowy. Poszukiwania kandydatów na strategiczne stanowiska nie zdarzają się często, ale też nie są czymś wyjątkowym i jednorazowym. Dlatego warto wybrać partnera, z którym można zbudować długotrwałe relacje. Taka współpr

Czytaj więcej

Poszukiwany, poszukiwana

Sukces w rekrutacji osiągany jest przez wspólny wysiłek konsultantów, klientów oraz kandydatów. Powodzenie procesu rekrutacyjnego zależy od kilku czynników. Niezwykle istotna jest szczera i otwarta komunikacja pomiędzy headhunterem a kandydatem. Z drugiej jednak strony podobna relacja musi być nawiązana między headhunterem a przedstawicielem firmy zlecającym rekrutację. Dopiero płynny przepływ informacji w obydwu wspomnianych kanałach daje gwarancję powodzenia rekrutacji. Szczególnie wymagające i trudne dla konsultanta są rekrutacje na stanowiska techniczne. Jak rekrutować inżynierów?

Czytaj więcej

Zatrzymać pracownika

Jak zapewnić sobie stabilność zespołu i zmniejszyć szansę rotacji pracowniczej? Jak sprawić, żeby dobry pracownik miał poczucie sensu pracy i swojego zatrudnienia w danej firmie? Do tej pory najczęściej mówiło się o pozapłacowych systemach motywacyjnych dla kadry kierowniczej. Rynek pracy przechodzi zmiany i warto przyjrzeć się temu, jak dbać o specjalistów. Bez nich nawet najlepsza kadra zarządzająca może sobie nie poradzić. Kij i marchewka nie działa

Czytaj więcej

Wstępna slekcja CV - porady dla pracodawcy

Zatem podjęliście Państwo decyzję o zatrudnieniu pracownika, a teraz na biurku przed wami piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? Tę górę dokumentów trzeba niestety teraz przejrzeć. Czytanie i wyszukiwanie w podaniach istotnych informacji można potraktować, jako wirtualne rozmowy z kandydatami. Przy dużej liczbie podań i zwykle ograniczonym czasie na analizę tych dokumentów, osoby przeprowadzające rekrutację oraz zajmujące się selekcją CV mają zazwyczaj kilkanaście sekund na przeczytanie życiorysu zawodowego kandydata. To czas, w ciągu którego możn

Czytaj więcej

Tworzenie specyfikacji stanowiska - porady dla pracodawcy

Łatwo jest po prostu zatelefonować do agencji rekrutacyjnej i powiedzieć jakiej mniej więcej osoby poszukujecie Państwo na dane stanowisko i czym miałaby się ona zajmować. Ale, czy poświęcenie więcej czasu na sporządzenie szczegółowej specyfikacji stanowiska i opisu poszukiwanej na nie osoby może dać Państwu więcej korzyści? [nbsp] Po co się wysilać? Zanim opublikujecie Państwo ogłoszenie o naborze na stanowisko lub zgłosicie wakat agencji rekrutacyjnej, warto poświęcić nieco czasu na określenie tego, o kogo wam tak naprawdę chodzi.

Czytaj więcej

Składamy ofertę zatrudnienia - porady dla pracodawcy

A więc dotarliście Państwo prawie do celu. Poświęciliście swój czas i włożyliście wiele pracy w wyszukanie właściwej osoby na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. [nbsp] Unikanie standardowych wzorów pism Większość firm posiada standardowe pisma z ofertą zatrudnienia, do których wystarczy wstawić imię i nazwisko, nazwę stanowiska i wynagrodzenie. Jednak kandydaci mogą łatwo je rozpoznać. Po serii miłych, przyjaznych spotkań w cztery oczy,

Czytaj więcej