Logo jobtime.pl

Daj się znaleźć - czyli jak pomóc swojej szansie na rynku pracy

Nawet, jeśli nie szukasz aktywnie nowej pracy, ale nie chcesz, aby ciekawe oferty przechodziły Ci obok nosa ? zadbaj o delikatną promocje swojej osoby na rynku pracy. Nie wymaga to dużych nakładów pracy ani starań. Wystarczy wyjść z ukrycia. Aby dobrze się zaprezentować trzeba, choćby w zarysie, poznać sposoby działania agencji rekrutacyjnych. W przypadku poszukiwań wysoko wykwalifikowanych specjalistów lub osób posiadających rzadkie doświadczenie, niezbędne jest prowadzenie poszukiwań bezpośrednich (headhunting czy direct search). Kluczowym zagadnieniem jest identyfikacja osób z określonych f

Daj się znaleźć - czyli jak pomóc swojej szansie na rynku pracy

Nawet, jeśli nie szukasz aktywnie nowej pracy, ale nie chcesz, aby ciekawe oferty przechodziły Ci obok nosa ? zadbaj o delikatną promocje swojej osoby na rynku pracy. Nie wymaga to dużych nakładów pracy ani starań. Wystarczy wyjść z ukrycia. Aby dobrze się zaprezentować trzeba, choćby w zarysie, poznać sposoby działania agencji rekrutacyjnych.

W przypadku poszukiwań wysoko wykwalifikowanych specjalistów lub osób posiadających rzadkie doświadczenie, niezbędne jest prowadzenie poszukiwań bezpośrednich (headhunting czy direct search). Kluczowym zagadnieniem jest identyfikacja osób z określonych firm, odpowiednich stanowisk, a w dalszej kolejności nawiązanie z nimi kontaktu. Najprostszym sposobem na odszukanie namiaru na kandydata są portale networkingowe. Najczęściej używanym w tym zakresie polskim portalem jest GoldenLine. Spośród zagranicznych warto zajrzeć na LinkedIn, zawierający bardzo wiele ciekawych profili kandydatów. Osoby, które chcą na bieżąco monitorować sytuację na rynku pracy powinny wyeksponować swój profil w portalach networkingowych, oraz na bieżąco go uaktualniać.

Koszt takiego działania jest żaden ? korzyści mogą przejść najśmielsze oczekiwania.
Absolwenci bez doświadczenia prawdopodobnie nie będą przebierać w bezpośrednio kierowanych do nich ofertach. Trzeba mieć na uwadze, ze żaden pracodawca nie zdecyduje się na opłacenie agencji świadczącej usługi typu direct search w przypadku projektów rekrutacyjnych, które można zamknąć za pomocą ogłoszenia w internecie. Najczęściej poszukiwanymi przez headhunterów osobami są te, które posiadają wieloletnie doświadczenie, oraz wąską, rzadko spotykana specjalizację, mające doświadczenie w pracy w renomowanych firmach. Tak więc wysoko wykwalifikowani specjaliści przy pomocy prostego zabiegu polegającego na uzupełnieniu kilku pól internetowego formularza mogą na bieżąco monitorować rynek pracy, zaznajamiać się z potrzebami rekrutacyjnymi firm konkurencyjnych, sondować aktualne poziomy wynagrodzeń itp.

Artykuł partnerski:
Hays Polska

Autor artykułu:
Piotr Siewierski, Consultant HAYS Construction

Źródło:
Eurojobscee.com, maj 2008

Czy warto często uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych?Poprzedni
Czy warto często uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych?
Drugi etap rozmowy kwalifikacyjnejNastępny
Drugi etap rozmowy kwalifikacyjnej